top of page

කෙනෙකුගේ ගෞරවයට පහර දීමට, විනාශ කිරීමට සහ කුරිරු ලෙස සමච්චල් කිරීමට බොහෝ අ⁣ය උත්සහ කරනු ඇත.. නමුත් ඔබ ඒ දේ ගැන කරදර නොවන තාක් ඔවුන්ට ඔබව පහතට දැමිය නොහැක..

සිසුවෙකු තම පන්තියේ මිතුරෙකුට විහිළුවක් කිරිමට සිතා පිටේ කඩදාසියක් ඇලවූයේය.


"මම මෝඩයි.

එමෙන්ම ඔහු එය එම පිරිමි ළමයාට නොකියන ලෙස පංතියේ අනිත් ළමයින්ටද කීවේය.


සවස් වන විට ගණිත කාල පරිච්ඡේදය ආරම්භ වූ අතර ඔවුන්ගේ ගුරුවරයා දුෂ්කර ප්‍රශ්නයක් කළු ලෑල්ල මත ලීවේය.


කොලේ පිටේ තිබ්බ පිරිමි ළමයා හැර කාටවත් උත්තර දෙන්නට නොහැකි විය.. පංතියේ ළමුන්ගේ නොතේරෙන සිනා මැද ඔහු ගොස් ගැටලුව විසඳීය.


ඔහු වෙනුවෙන් අත්පුඩි ගසා ඔහුගේ පිටේ තිබූ කඩදාසිය ඉවත් කරන ලෙස ගුරුවරයා පන්තියෙන් ඉල්ලා සිටියේය.


ඉන්පසු ඇය ඔහුට මෙසේ කීවාය: "ඔබේ මිතුරා ඔබේ පිටේ අලවා ඇති කඩදාසි ගැන ඔබ නොදන්නා බව පෙනේ."


එසේම ගුරුවරයා පන්තියේ සෙසු අය දෙස බලා මෙසේ කීවේය.


"මම ඔබට දඬුවමක් දීමට පෙර, මම ඔබට කරුණු දෙකක් කියන්නම්."


"පළමුව,

ඔබේ ජීවිත කාලය පුරාම, ඔබේ දියුණුව නැවැත්වීම සඳහා මිනිසුන් බොහෝ නපුරු වචනවලින් ඔබට ලේබල් අලවනු ඇත.


ඔබේ මේ මිතුරා ඒ ලේබලය ගැන දැන සිටියා නම්, ඔහු කිසි විටෙකත් ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු දීමට නැගිටින්නේ නැත.,ඔබ ජීවිතයේ කළ යුත්තේ මිනිසුන් ඔබට ලබා දෙන ලේබල් නොසලකා හැරීම සහ ඔබට ඉගෙන ගැනීමට, වර්ධනය වීමට සහ දියුණු වීමට ඇති සෑම අවස්ථාවක්ම ප්‍රයෝජනයට ගැනීමයි."


“දෙවනුව,

ඔහුගේ පිටේ ඇති කඩදාසිය ගැන ඔහුට කීමට ඔහුගේ මිතුරන් අතර විශ්වාසවන්ත මිතුරන් නොමැති බව පැහැදිලිය.


ඔබට කොපමණ මිතුරන් සිටියත් කමක් නැත, නමුත් එය වැදගත් වන්නේ ඔබ ඔබේ මිතුරන් සමඟ බෙදා ගන්නා පක්ෂපාතිත්වයයි.


ඔබේ පිටුපසින් ඔබව ආරක්ෂා කළ හැකි, ඔබව නිරීක්ෂණය කළ හැකි, ඔබව ආරක්ෂා කළ හැකි සහ ඔබ ගැන අවංකවම සැලකිලිමත් වන මිතුරන් ඔබට නොමැති නම්, ඔබ තනිවම සිටීම හොඳය."


තේරුම් ගන්න..


කෙනෙකුගේ ගෞරවයට පහර දීමට, විනාශ කිරීමට සහ කුරිරු ලෙස සමච්චල් කිරීමට බොහෝ අ⁣ය උත්සහ කරනු ඇත.. නමුත් ඔබ ඒ දේ ගැන කරදර නොවන තාක් ඔවුන්ට ඔබව පහතට දැමිය නොහැක.


✍ Author: Ven. Kirulapana Dhammawijaya Thero

Date: 26.02.2023

bottom of page